Veel mensen kennen de producten van FRITZ!, maar de naam AVM is minder bekend. Dat is een van de redenen waarom AVM nu FRITZ! gaat heten.

Sinds 1986 ontwikkelt AVM al zijn producten op het gebied van breedbandinternet en digitale thuisoplossingen in Berlijn en produceert ze in Europa. Zo presenteerde AVM 21 jaar geleden de eerste FRITZ!Box op de Cebit-computerbeurs en hier lees je die 21 jaar geschiedenis en waar de naam Fritz vandaan komt. Nu gaat het Duitse AVM gaat voortaan verder onder de merknaam FRITZ!.

AVM wordt FRITZ!
Met deze naamsverandering speelt het bedrijf in op de populariteit en sterke merkbekendheid van zijn opvallende FRITZ!-producten. Alleen de bedrijfsnaam wijzigt: AVM GmbH wordt FRITZ! GmbH, voor klanten verandert er verder niets. Met een merkbekendheid van ongeveer 80 procent in Duitsland is FRITZ! uitgegroeid tot een van de sterkste namen in de sector van thuisnetwerken, internet en smart home. De merknaam AVM was daarentegen veel minder bekend. Door nu ook als bedrijf de naam FRITZ! te dragen, kiest de onderneming voor meer duidelijkheid, consistentie en directe herkenning.
Eric van Uden (Country Manager Nederland voor FRITZ!) voegt toe: “Onze producten heten FRITZ! dus was het logisch om ook ons bedrijf die naam te geven. Zo ontstaat er een heldere link tussen de onderneming en producten, waar klanten, zakenpartners en leveranciers rechtstreeks de vruchten van plukken. Het is een natuurlijke stap die aansluit bij hoe mensen ons al kennen en herkennen, en die onze identiteit nog duidelijker maakt. Met deze naamswijziging versterken we onze positie in Nederland als toonaangevende speler in connectiviteit en smart hometechnologie.”

FRITZBox