De Arlo Go2 is een 100% draadloze camera die daardoor vooral bruikbaar is voor locaties waar geen stroom en/of wifi beschikbaar is. In deze review van de Arlo Go2 lees je of hij voor jou geschikt is.

Arlo heeft veel slimme apparaten, zoals de videodeurbel en beveiligingscamera’s als de Ultra 2 XL outdoor beveiligingscamera. De beveiligingscamera Go heeft een update gehad en heet nu Go2. Deze camera kan zowel via wifi als ook via 4G-LTE communiceren en is voorzien van een flinke accu die via een magnetische connector kan worden opgeladen. Een camera die dus overal, al dan niet tijdelijk, kan worden geplaatst om de omgeving, denk aan camping, bouwlocatie ed., in de gaten te houden. Het apparaat is leverbaar in wit of minder opvallend zwart. Lees hier de review.

Arlo Go2
In de doos vinden we de camera, een steun voor montage aan wand of plafond, een accu van wel 13000mAh en een magnetische oplaadkabel met usb-a-connector. De camera is groter dan we gewend zijn en dat is nodig om de flinke accu te huisvesten. Intern in de camera vinden we ook een nano-slot voor een 3G/4GLTE data-sim en een slot voor een micro-sd-kaart (max. 2 TB) voor lokale opslag van de beelden.
De camera is ook geschikt voor gebruik binnen, maar primair voor buiten en kan ergens op worden geplaatst of met de meegeleverde voet ergens aan worden vastgezet. De voet maakt het mogelijk de camera te richten op het te bewaken object. De camera is voorzien 1080P FHD-opnametechniek met 2-weg audio en IR-nachtzicht en een 4-led spotlight. Een 80dB camera-alarmsirene kan automatisch of handmatig worden geactiveerd.

Installatie
De installatie loopt via de Arlo-app en is een eenvoudig proces. Optioneel kunnen een sd-kaart en een (KPN of Vodafone) sim worden toegevoegd. Als een simkaart aanwezig is, dan zal de initiële installatie via 3G/4G-LTE plaatsvinden. Vervolgens kan wifi worden geactiveerd. De simkaart moet eerst in een telefoon worden geactiveerd en de pincode gedeactiveerd. Eventueel door de provider vereiste APN-gegevens kunnen worden ingevoerd als de eerste activeringsfase niet succesvol is. Als er een wifinetwerk beschikbaar is, dan zal dat primair worden gebruikt. Valt dat weg, dan wordt 4G-LTE actief als back-up.

Beeldopslag
Voor beeldopslag kan standaard gebruikgemaakt worden van de sd-kaart, maar dan zonder intelligentie: dat wil zeggen beperkt tot live streaming en bewegingsnotificaties. Aanvullend zijn er twee extra vormen van beveiliging in abonnementsvorm beschikbaar met een prijs van € 2,99 voor één camera of € 9,99 per maand voor meerdere camera's. Daarvoor krijg je beeldopslag voor 30 dagen met geanimeerde previews, GPS-tracking, instellen activiteitzone, interactieve meldingen en gedetailleerde detectie van een persoon, pakketje, voertuig of dier die ook elk aan/uit te schakelen zijn.

Prestatie
Het 130° beeld ziet er goed: overdag bijzonder helder en in de nacht met infrarood in zwartwit redelijk. De beelden laten door de stevige compressie weinig vergroting toe en missen dan detail. De spotlight zorgt bij detectie voor extra veel licht en maakt kleurenopnamen in de nacht mogelijk, maar zorgt er ook voor dat de batterij dan sneller leeg raakt. Het grote voordeel is dat de ongewenste gast in het zonnetje wordt gezet en hopelijk de benen neemt. Via 4G-LTE is het bandbreedtegebruik tot een paar GB per maand, maar dat is geheel afhankelijk hoeveel er gedetecteerd wordt. Daarbij is de positionering van de camera en de instelling van de activiteitenzone belangrijk. De Go2 werkt met Alexa, IFTTT en Google Home, NAS-support is niet aanwezig.

Deze camera heeft specifiek toegevoegde waarde voor een locatie waar niet altijd wifi en/of stroom beschikbaar is. Voor de extra functies is een abonnement nodig.

3 en half sterren

Arlo Go2 LTE/wifi beveiligingscamera