Bij wie ben je welkom met vragen over alles wat digitaal is? Het antwoord is HCC! We helpen onze leden graag en bieden veel voordeel.

Esther Arntz-de Jong

Veel van onze leden hebben geen idee van de hulp die HCC biedt. We doen dat op verschillende niveaus en voor verschillende doelgroepen. We zetten hier een aantal van onze ondersteunende diensten op een rij.

call centre g8c2d1e02d 1920 2

contact us ge2ee7c7f3 1920 3Telefonische helpdesk
Je hebt een dringend probleem en wilt direct geholpen worden? HCC!seniorenacademie biedt iedere werkdag telefonische hulp. Ook zijn er met verschillende ICT-opleidingen afspraken gemaakt over telefonische hulp door studenten. Deze Helpdesks zijn gratis voor HCC-leden. Aan sommige kan zelfs ook een bezoek worden gebracht.
Om de Helpdesk telefonisch te kunnen bereiken, ga je naar http://www.hcc.nl/helpdesk voor een actueel overzicht van de lijst met beschikbare telefoonnummers om te bellen.

vraagbaak 2

HCC!vraagbaak
In plaats van telefonisch is het ook mogelijk om digitaal een vraag te stellen aan de HCC!vraagbaak. Een vraag stellen doe je op vraagbaak.hcc.nl door een zogenaamd ticket aan te maken. Maar wellicht heeft een ander dezelfde vraag ook al eens gesteld, dus vind je ook antwoorden op eerdere vragen in de kennisbank.
Staat jouw vraag er niet bij, maak dan gewoon een ticket aan en stel je vraag. Je krijgt per e-mail een bevestigingsmail en hierin staat ook het ticketnummer. Dit nummer is belangrijk omdat dan het proces van vraag naar antwoord gevolgd kan worden. De mail wordt gestuurd naar het e-mailadres dat je bij het aanmaken van het ticket hebt opgegeven.
De coördinator van de vraagbaak wijst elk nieuw ticket toe aan een helpdeskvrijwilliger die zich gespecialiseerd heeft op het gekozen onderwerp. Er zal dan binnen 72 uur een reactie worden gegeven.

kennisbank 3

Hulp aan huis
Mocht je met bovenstaande opties niet geholpen zijn, dan zijn er een diverse helpdeskvrijwilligers die hulp aan huis bieden. Ga voor een overzicht van deze vrijwilligers naar https://seniorenacademie.hcc.nl/helpdesk.html en kies daar voor Senioren helpen senioren.

agenda 2

girl g5d94e9a15 1280
Inloopbijeenkomsten
Op verschillende plaatsen in het land worden onder de titel Inloop digitale hulp ook inloopbijeenkomsten gehouden. Op die bijeenkomsten zitten vrijwilligers klaar om jou te helpen met je digitale problemen. Er zijn ook inloopbijeenkomsten die zich richten op één bepaald onderwerp. Zo is er bijvoorbeeld de Inloop Android hulp waar je terecht kunt voor al je vragen over je smartphone die draait op het Android-besturingssysteem.

Wil je weten wanneer er een inloop bij jou in de buurt is? Kijk kan op http://www.hcc.nl/agenda/  Het is nog slimmer om je in te schrijven op de wekelijkse nieuwsbrief van HCC. Elke woensdag rond 18.30 uur wordt deze nieuwsbrief verstuurd en hierin lees je onder meer de activiteiten van HCC voor de komende week. De nieuwsbrief is gratis en ook niet-leden kunnen zich voor de nieuwsbrief inschrijven.