Voor veel bedrijven staan klantvriendelijkheid, kwaliteit van de producten en uitvoering van de diensten hoog in het vaandel. Onderzoek moet dan aantonen hoe goed een bedrijf scoort en Strato is uitgeroepen tot beste hostingaanbieder in het jaarlijks onderzoek van ondernemersplatform MT/Sprout.

Strato is sinds zijn oprichting in 1997 uitgegroeid tot een van de grootste hostingaanbieders ter wereld en beheert ruim 4 miljoen domeinnamen voor meer dan 2 miljoen klanten. In de volledige lijst van de top 1.000 beste zakelijke dienstverleners is Strato op de tweede plek geƫindigd. Het webhostingbedrijf wist voor de derde keer op rij de eerste plek te bemachtigen in top 1000 zakelijke dienstverleners van Nederland in de categorie hosting. Daarnaast behaalde STRATO de hoogste net promoter score (NPS) van alle andere hostingproviders. De NPS is een graadmeter voor klanttevredenheid en laat zien of gebruikers de dienstverlener aanraden of niet. In de lijst van 1000 bedrijven eindigt STRATO hierin op nummer 2.

  • In de top 1.000 beste zakelijke dienstverleners van Nederland behaalt STRATO dit jaar de eerste plaats in de categorie hosting.
  • Van alle hostingproviders eindigde STRATO met de hoogste net promoter score (NPS).
  • In de volledige lijst van 1.000 bedrijven staat het bedrijf dit jaar op nummer 2.

STRATO hecht veel waarde aan feedback van klanten en bereikt dit door onder andere via zijn eigen klantenservice en intern onderzoek. Deze feedback speelt een cruciale rol in de ontwikkeling van nieuwe producten en andere verbeteringen. Een van deze nieuwe producten en veranderingen zijn de ServerCloud serverdienst en de object storage HiDrive S3. Daarnaast is STRATO sinds oktober 2021 volledig klimaatneutraal.

MT1000
De MT1000 geeft inzicht in hoe zakelijke dienstverleners in 59 branches scoren ten opzicht van hun concurrenten. De lijst is gebaseerd op de antwoorden van meer dan 4000 zakelijke beslissers. Dit jaar is de vijfde keer dat deze lijst is samengesteld. Door middel van de MT1000 wordt er onderzoek gedaan naar klantvriendelijkheid, de kwaliteit van producten en de uitvoering van de diensten. Daarnaast wordt de NPS berekend. Deze gegevens in combinatie met het aantal positieve waarderingen per bedrijf bepalen de ranking. Dit onderzoek wordt uitgevoerd door het Amsterdam Centre for Business Innovation van de Universiteit van Amsterdam.