In de moderne wereld is een medewerker veel geld waard, maar hij kost ook geld. Steeds vaker worden daarom chatbots ingezet die steeds slimmer worden en de medewerker ontlasten.

Een goede medewerker is soms onbetaalbaar, maar de keerzijde is dat deze medewerker ook geld kost. Daarom wil je dat de medewerker zijn werk optimaal kan uitvoeren en niet bezig is met randzaken. Hierin wordt grote vooruitgang geboekt: denk aan online games, boekingen en beste mobiel casino. Dit gebeurt met de hulp van Artificial Intelligence en de technologie die hiervoor wordt ingezet, is enorm.
cas 1

Voor online casino’s en de gehele iGaming-industrie is het een uitkomst. Deze partijen zijn 365 dagen per jaar open en ook nog eens 24 uur per dag. Het zal nog wel even duren voordat deze technologie helemaal geaccepteerd en geïmplementeerd is, maar het zorgt voor grote ondersteuning bij de gebruikers. De gebruiker kan er namelijk met zijn of haar vragen terecht en zal in veel gevallen ook een antwoord krijgen. Hiermee wordt de kostbare medewerker ontlast en kan deze zich richten op de specifieke werkzaamheden of vragen. De ontwikkelingen die de chatbots ondergaan, is groot. Ze worden ook elke dag slimmer en leren van iedere vraag. Door de chatbots te blijven ontwikkelen en ze een persoonlijkheid te gaan geven, zal het ons een stuk makkelijker af gaan om zaken te regelen.cas 2

Dit is belangrijk, want het laatste wat een gebruiker wil, is praten met een domme chatbot die een geautomatiseerd antwoord uitspuugt. Een goed voorbeeld van een partij die zeer ver is in de ontwikkeling van chatbots, is Facebook. In Facebook Messenger is de chatbot al zeer ruime tijd actief. Door middel van interactieve knoppen kunnen gebruikers in een chatscherm updates krijgen over de status van hun applicaties. Dit is te danken aan de vergevorderde functionaliteit die een chatbot binnen Facebook biedt.

Het ultieme doel is uiteraard om een chatbot zich te laten gedragen als een persoon. Dat is precies waar AI om de hoek komt kijken. Een platform zoals Facebook heeft miljarden gebruikers. De chatbot leert van de gesprekken die gebruikers voeren en hiermee kan het een persoonlijkheid ontwikkelen en ons als gebruiker op een natuurlijke manier helpen bij al onze vragen. Het is dus geen gek idee als straks de complete eerste lijn van een servicedesk bestaat uit chatbots.

Kun jij straks een chatbot van een echt persoon onderscheiden?