KPN lanceert vandaag het volledig vernieuwde MijnKPN, zowel de app als de website zijn vernieuwd door KPN’s eigen app-team. Dit team heeft het selfservicekanaal van KPN een complete make-over gegeven. Bij de ontwikkeling van het vernieuwde MijnKPN waren ruim 1.000 klanten, journalisten en tech-experts betrokken.

Nieuwe MijnKPN
Volgens KPN staat de vernieuwde omgeving volledig in het teken van KPN-klanten: MijnKPN biedt ze de mogelijkheid hun gegevens nog beter te beheren en producten optimaal te gebruiken. Hier vind je een animatie van de nieuwe MijnKPN-app. Dankzij het volledig vernieuwde design en framework ervaren klanten meer gemak en zijn hun producten beter toegankelijk en makkelijker te beheren.

Open ontwikkelproces
Bij aanvang besloot KPN het proces op een andere manier aan te vliegen dan eerdere projecten, door in het beginstadium feedback van gebruikers in het proces mee te nemen. Het app-team heeft zowel klanten als collega’s tijdens het ontwikkelproces mee laten denken én testen om de app zo optimaal mogelijk te maken. Na een succesvolle alpha-periode is KPN gestart met een gesloten bèta. De gesloten testversie ging live met ruim 200 klanten en collega’s. Ook is er in samenwerking met Tweakers een testpanel opgesteld van 20 enthousiaste Tweakers. Dit panel heeft via het Tweakers Forum de nieuwe MijnKPN uitvoerig getest voor een periode van 2 maanden. De open testversie is steeds verder opgeschaald door klanten de keuze te geven tussen de nieuwe en huidige app. Op het hoogtepunt waren er meer dan 1.000 reacties op een dag.

Inzichten
Via de gesloten testversie kwamen veel nieuwe, waardevolle inzichten. Zo is er extra aandacht gevestigd aan de gebruikerservaring van de app. De producten en diensten zijn nu beter vindbaar en als klant heb je nu meer controle over je eigen gegevens. Ook achter de schermen is MijnKPN volledig geoptimaliseerd. De code van de app is in zijn geheel opnieuw gebouwd. Hiermee laat KPN voorgoed legacy code achter zich en begint met een schone lei. Niet alleen moet dit voor een snellere doorlooptijd bij het bouwen van nieuwe functionaliteiten zorgen, ook maakt het voor de langere termijn een duurzamer model, in onderhoud en veiligheid.

Doorontwikkelen
De komende tijd worden app en website verder doorontwikkeld. Met name de app wordt nog verder uitgebreid, waaronder de geheel vernieuwde chatfunctie. Ook wordt het mogelijk om via de app bestellingen te volgen. Het doel van de optimalisatie is dat de klant zowel via app als website precies dezelfde handelingen kan uitvoeren. Zo heeft de klant complete controle over zijn producten, via elk gewenst kanaal.

Feedback
“MijnKPN heeft als missie klanten te helpen om alles uit hun KPN-producten te halen”, aldus Paul van Arendonk, Marketing Manager Apps & Selfcare. “Met MijnKPN bieden we klanten een best-in-class selfservicekanaal. Dit doen we door de MijnKPN app en website volledig toe te spitsen op de persoonlijke behoeften van de klant. Door klanten te betrekken bij de ontwikkeling krijgen we waardevolle feedback van de eindgebruiker die we gelijk kunnen implementeren. We zijn gestart met een gesloten testversie met een kleine selectie klanten en collega’s. De open testversie is een logische vervolgstap geweest, hiermee hebben we op een transparante wijze MijnKPN kunnen doorontwikkelen. Onze testers beoordelen de nieuwe app met een 4 op een schaal van 1 tot 5. Een bevestiging dat het door klanten als verbetering wordt ervaren.”