Auto in de reparatie, vervolg deel 2 luidt ditmaal de column van Jpohn Vanderaart op pcactive.nl. En lees hier nog de column Politie aan de deur bij John Vanderaart.
Weet je nog, die auto in de reparatie. Dat duurde 1, 2, 3, 4 weken en daarna kreeg ik een telefoontje: "De reparatie is nog niet gelukt..." Na doorvragen bleek het te repareren elektronica-onderdeel ergens in het vervoer te zijn kwijtgeraakt. Datzelfde elektronica-onderdeel zou nieuw zo'n 1800 euro exclusief montage en btw worden. "Maar dat moet worden besteld en dan hebben we het over een week of 3." Moegestreden liet ik me met de showroom doorverbinden. En zowaar kreeg ik te maken met een verkoper die het helemaal begreep. Waar maak je dat nog mee? Er werd - dat had ik nagezocht - een behoorlijke inruilprijs voor de oude auto geboden die kennelijk 'de handel in ging'. Voor wat betreft de motor van de nieuwe auto was ik stellig: "Mild hybride." In de volksbuurt waar ik woon, wil je je auto niet opladen wegens veel (!) te weinig (!) laadpunten. Na al deze ongewenste ellende kreeg mijn humeur een geweldige oppepper tijdens het rommelen met de computer van die nieuwe auto. Alle moderne standaard-foefjes waren aanwezig, maar de wijze waarop de Google Pixel 7 en Android Auto werden opgepakt deden zelfs onze begrijpende verkoper duizelen: "Grandioos!" Licht bedremmeld vertelde hij nog te willen laten zien dat de auto (op de achterbank) nog een aansluiting had voor een 12V-koelbox. Maar dat was - getuige mijn gestoei met de elektronica - natuurlijk mosterd na de maaltijd. En of ik geen zin had om dat ook eens aan de collega's te laten zien? "Nee. Eerst maar eens op vakantie!" Zij het blut...
Koelbox op de achterbank? Misschien ook wel, want de auto heeft daarvoor - nog - een aansluiting.