Een instant camera is een polaroid-toestel waarmee je de gemaakte foto’s direct kunt printen op fotopapier. De Canon Zoemini S2 is zo’n camera met ingebouwde printer.

Aad Munsterman en Rob Coenraads

Canon Zoemini S2 2De camera weegt 188 gram en met afmetingen van 12 x 8 x 2 cm past hij in de broekzak. De F2.2 8MP-camera met vaste focus en een resolutie van 314 x 600 dpi bedien je vanaf het toestel of met je telefoon via bluetooth met de Canon Mini Print-app. Onderin zit een slot voor een micro-sd-kaart om jpg-foto’s op te slaan. De camera laadt je op via micro-usb en met accu houdt hij het zo’n 25 printfoto’s vol die vlekvrij en water- en scheurbestendig zijn.

Naast de doorzichtzoeker zijn er knopjes voor landschap, groep met flitslicht en persoon of selfie met kringlicht. Ook is er een keuzeknop voor B/W (zwart/wit) en Vivid (levendige kleuren) en een knop om zonder of met witte rand te printen. Via de achterzijde schuif je een meegeleverd ZINK (zero-ink)-pakket met 10 vel zelfklevend printpapier in het formaat 5 x 7,6 cm. De beeldverhouding is daarbij gelijk aan de 2:3 standaard.

Voor een selfie kun je je spiegelen in de lens en is er ook een kader waarin het op te  nemen beeld valt. Na circa 1 minuut heeft de Zoemini een foto geprint met een redelijk  resultaat met goede kleuren, maar matige helderheid en contrast. Foto’s via de Liveview  van de app en via de ingebouwde zoeker leveren een nagenoeg gelijk resultaat op.  Vanuit de app kun je ook een foto naar de Zoemini sturen en in een stickervorm  plaatsen voordat er geprint wordt.

Al met al een leuke gadget-camera.

Product
: Canon Zoemini S2