Steeds meer mensen beveiligen hun woning met IP-camera's, hier vind je de review van de SOMFY ONE+, een IP-camera voor binnen.

Aad Munsterman en Rob Coenraads

In PC-Active 300 verscheen een uitgebreide test van IP-camera's en alarmsystemen. Het kiezen van de juiste producten voor het beveiligen van je woning valt niet mee. Wij maken het je echter gemakkelijk door het testen van zes bewakingscamera's voor binnen, drie bewakingscamera's voor buiten en vier alarmsystemen. Daarna vind je het complete artikel zoals dit verscheen in PC-Active 300.

Somfy 2

Somfy staat bekend om zijn goede en betrouwbare producten en dat geldt ook voor deze Somfy One +, een alles-in-één alarmsysteem met een full-hd camera en een sirene.

Hij is gemakkelijk te installeren en daarna te bedienen met de Somfy Protect-app voor zowel Android als iOS. De full-hd camera met een kijkhoek van 130 graden, nachtvisie en 8x digitale zoom laat goede beelden zien en zodra hij een beweging detecteert, gaan het alarm en de sirene af. Je krijgt dan een pushmelding op je smartphone en je kunt dan niet alleen live meekijken, maar ook 10 seconden terugkijken. Die sirene hoor je overigens goed en is via de app weer uit te zetten.

Je kunt van alles instellen, bijvoorbeeld dat de camera niet reageert als je huisdier in beeld komt of als jij binnenkomt (privacy shutter). Handig is ook de ingebouwde batterij die ervoor zorgt dat de Somfy One + nog 6 uur werkt mocht de stroom uitvallen. Hij wordt geleverd met een raam/deur-sensor en een key fob waarmee je het alarm kunt uitzetten.

Product: SOMFY ONE+

4 sterren

Prijs: € 399,-