Veel laptopgebruikers met Windows 7 zullen het misschien al hebben gemerkt: vaak geeft Windows aan dat de accu aan vervanging toe is. Microsoft ontkent zelf echter dat het probleem wordt veroorzaakt door Windows 7 zelf.
Bij veel laptops komt het voor dat Windows een melding geeft met betrekking tot de accu. Ook al is de accu volledig opgeladen en blijken er geen problemen te zijn, toch geeft Windows 7 in veel gevallen een waarschuwing dat de accu vervangen zou moeten worden.

Microsoft geeft echter aan dat de melding wordt veroorzaakt omdat de accu niet voldoet aan bepaalde eisen. Een internationale standaard voor de levensduur van accu's specificeert namelijk dat wanneer een accu voor minder dan 60 procent presteert, dit kenbaar moet worden gemaakt. Windows 7 is het eerste besturingssysteem dat iets met deze gegevens doet.
De melding betekent overigens niet dat uw laptop er binnenkort mee ophoudt, maar is puur een indicatie dat er minder stroom wordt geleverd dan wanneer de accu nieuw zou zijn. De melding komt daarbij voornamelijk voor bij wat oudere modellen, waarvan de accu minstens een of anderhalf jaar oud is. De meeste fabrikanten van laptops geven overigens een jaar garantie op de prestaties van een nieuwe accu: het is daarbij een normaal verschijnsel dat een accu na een jaar minder presteert dan wanneer hij in nieuwstaat was.
Volgens Microsoft adresseert Windows 7 nu een probleem dat altijd al met de accu aanwezig was. Windows XP en Windows Vista hadden de mogelijkheid tot het uitlezen van de extra informatie uit de accu niet.
Hetzelfde principe geldt ook voor herlaadbare batterijen, die na verloop van tijd ook sneller leegraken nadat ze volledig zijn opgeladen. Waardeer dit artikel:
|
hallo mijn vraag is als ik iemands pr...
Ik heb een heel ander probleem... Al...
Hallo, Ik krijg beneden in die balk ...
Klasse tip!!! Als je deze functie to...
...ods met geweld willen wat niet kan...
dat gaat dus mooi niet vandaar al die...
ik probeer nu al een aantalmalen vers...
bedankt voor de handige tip
Owkee... ik heb een nieuwe laptop son...
heb dit gedaan, maar werkt alleen maa...