Nieuwe Windows 7-update zorgt voor instabiliteit
Geschreven door Mark Gamble op zondag, 07 februari 2010 00:00   

windows7-nieuwe-logoDe onlangs uitgebrachte update voor Windows 7 - de KB977074 - zorgt voor problemen. De update was juist bedoeld om de stabiliteit en betrouwbaarheid van het besturingssysteem te verbeteren.

De update KB977074 werd eind januari uitgebracht en automatisch verspreid via Windows Update. Nu blijkt dat de update voor opstartproblemen kan zorgen bij Windows 7. Sommige machines booten niet meer, of blijven juist hangen op het moment dat het wachtwoord wordt opgegeven en de desktop zou moeten verschijnen.

In het Technet Forum van Microsoft komen klachten binnen over de update. Bij veel gebruikers blijkt dat na het deïnstalleren van de update, de problemen zijn verdwenen, wat inderdaad duidt op een fout in update KB977074.

Indien u na het installeren van deze updat ook problemen hebt, die vooral betrekking hebben op het opstarten van de Windows 7-computer, dan is het aan te raden om de update weer te verwijderen. Aangezien het hier niet om een security-update gaat, maar om een stabiliteitsupdate, is het over het algemeen veilig om update KB977074 te verwijderen. Als uw computer echter geen problemen geeft me deze update, kunt u hem gerust laten staan.

Update verwijderen

Controleer of de update bij u is geïnstalleerd. Dat doet u als volgt:

Klik op de startknop en typ meteen de volgende opdracht in, gevolgd door de enter-toets:

geïnstalleerde updates

windows7-geinstalleerde-updates

U krijgt vervolgens een overzicht van alle in Windows 7-geïnstalleerde updates te zien. Zoek in de lijst voor het kopje 'Microsoft Windows'. Indien de update bij u is geïnstalleerd en u wilt deze verwijderen, dan dubbelklikt u op de naam van de update of klikt u met de rechter muisknop en kiest u voor 'verwijderen'.

windows-update-977074Start na het verwijderen de computer opnieuw op om de wiijzigingen door te voeren.

Mocht het niet mogelijk zijn om de computer normaal op te starten, dan is het mogelijk om Windows 7 in de veilige modus te starten. Druk na het BIOS-scherm op de knop F8 en kies vervolgens voor 'Veilige modus'. De pc wordt dan met een minimum aan drivers en services geladen, waardoor het vaak mogelijk is om alsnog helemaal door te starten en de update KB77074 via de bovengenoemde stappen te verwijderen.

Waardeer dit artikel:
( 5 Stemmen )
reacties (7)
  • Antoine Krebbeks  - Windows blijft bij startup hangen
    Een vraag als ik mijn pc opstart blijft mijn pc hangen bij de start icoon de
    problemen die worden omschreven in het artikel met update KB977074 is precies de
    omschrijving die bij mij gebeurd.

Ikheb de update verwijderd alleen het probleem doet zich nog steeds voor ik heb
    alles geprobeerd.Meestal start win 7 bij de tweede keer wel gewoon door en dan
    is er ook niets aan de hand de pc werkt perfect en win 7 is gewoon stabiel.

Heeft iemand een oplossing hiervoor ik weet het niet meer en opnieuw instaleren
    is geen optie.

• Leo Janssen  - Ja maar!
    Hoe ga je dit doen als de PC niet meer wil booten? Ik zal dus vanavond maar even
    opstarten met de Windows DVD erin.
  • Leo Janssen  - Leve Microsoft
    Gisteren dus een systeemherstel gedraaid adhv de dvd en ja hoor, hij deed het
    weer. Hierna via Microsoft Update gezocht naar updates; de kwalijke stond er
    niet bij, dus binnengehaald en geinstalleerd. Nog steeds geen probleem. Na
    zoeken geen pdates meer gevonden, dus ik blij. Vanochtend echter stond mijn PC
    in de stand "Opnieuw opgestart" en microsoft was zo vriendelijk geweest
    om de update vannacht weer klaar te zetten. Vanochtend vroeg dus weer aan de
    slag gegaan met het verwijderen en nu was ik ook in staat op de update te
    weigeren en verbergen.
  • dirk
    ik wil hem
  • Rene  - probleem
    Nou wil mijn laptop ook niet opstarten kan niet eens in veillige modus komen of
    wat ook maar, dus kan ook geen updates verijderen?

Iemand een idee wat ik nu kan doen, heb mn laptop pas een jaar maar kan er nu
    nks meer mee
  • Joke  - zelfde probleem als Rene
    Ook mijn laptop start niet meer op! Lampjes branden, fan slaat even aan, na een
    minuutje gaat ie weer uit en herhaalt zich het bovenstaande achter elkaar. Wat
    kan ik doen?
  • aap  - probleem van rene
    instalatie cd van windows 7 erin doen en je pc opnieuw instaleren.

meer kun je volgens mij niet doen

reageer
Security
Voer de anti-spam code in die in het plaatje staat.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."

Neem nu een abonnement

Neem nu een abonnement op PC-Active en ontvang als nieuwe abonnee de Shuttle XPC Barebone SG41J1 ter waarde van € 169,- als welkomstgeschenk!

shuttle_premium_frontpage

De Shuttle XPC Barebone kunt u voorzien van een processor, geheugen en een harde schijf om zo uw eigen mediacenter- of desktop-pc samen te stellen. Op=op!

Neem nu een abonnement