|
Geschreven door Mark Gamble op
zaterdag, 12 december 2009 07:48
|
Meer mensen stappen over van Windows Vista naar Windows 7 dan Windows XP-gebruikers dat doen. De laatstgenoemde groep lijkt voorlopig nog trouw aan het uit 2001 daterende besturingssysteem.
De bezoekersstatistieken van de PC-Active-website laten zien dat er de afgelopen maand meer Windows Vista-gebuikers de overstap maakten naar Windows 7 dan Windows XP-gebruikers dat deden. In de afgelopen maand was er een daling te zien van 7 procent in het aantal bezoekers dat de PC-Active-website bezocht met een computer met Windows Vista. In de periode van 11 oktober tot 11 november gebruikten 36 procent van de bezoekers van de website nog Windows Vista, in dezelfde periode een maand later (11 november tot 11 december), was het aantal Vista-computers gedaald naar 29 procent.
Bezoeken vanaf een Windows XP-computer daalden de afgelopen maand daarentegen opvallend minder sterk, namelijk slechts 1,5 procent. In de meetperiode 11 oktober tot 11 november werd de website bezocht door 47 procent Windows XP-computers. In de tweede periode was dit slechts gedaald tot 45,5 procent.
Windows 7 komt duidelijk in een stijgende lijn terecht volgens de bezoekersstatistieken. In de tweede meetperiode - van 11 november tot 11 december - gebruikt 22,6 procent van de Windows-bezoekers de nieuwste 7-versie. In de meetperiode daarvoor was dit nog maar 15,2 procent. Daarbij moet wel gezegd worden dat de officiële release van Windows 7 pas op 22 oktober verscheen, maar ook de bètaversies en release candidate 1 zijn in de cijfers opgenomen.
Van alle bezoekers die de PC-Active website maandelijks bezoeken, gebruikt gemiddeld 96 procent een Windows-variant. 1,8 procent komt voor rekening van Apple Macintosh en 1,4 procent voor Linux-machines. Waardeer dit artikel:
|
Als ze willen dat downloaden niet mee...
Ik heb de stick met succes geformatee...
Hoi allemaal, Veel oplossingen voo...
hallo mijn vraag is als ik iemands pr...
Ik heb een heel ander probleem... Al...
Hallo, Ik krijg beneden in die balk ...
Klasse tip!!! Als je deze functie to...
...ods met geweld willen wat niet kan...
dat gaat dus mooi niet vandaar al die...
ik probeer nu al een aantalmalen vers...