|
Geschreven door Mark Gamble op
woensdag, 18 november 2009 23:25
|
Standaard gebruikt Windows 7 grote pictogrammen in het start menu en de taakbalk. Met een paar simpele klikken maakt u deze kleiner.
Als u Windows 7 een tijdje gebruikt hebt en doorhebt waar alle knoppen op de taakbalk en in het start menu staan, wilt u misschien een wat compacter menu en taakbalk. Want laten we eerlijk zijn: de nieuwe taakbalk in Windows 7 neemt een stuk meer ruimte in beslag op het scherm en dat is zonde van de beschikbare desktopruimte.
Om de pictogrammen van de taakbalk kleiner te maken, klikt u met de rechter muisknop op een leeg gedeelte van de taakbalk en kiest u voor Eigenschappen. Zet in het eigenschappenvenster een vinkje bij de optie 'Kleine pictogrammen gebruiken'. Klik vervolgens op de knop Toepassen. De taakbalk wordt verkleind, en u zult ook zien dat de start knop iets naar beneden wordt geplaatst en dat de bovenkant van de start knop nèt boven de taakbalk uitspringt en over een gemaximaliseerd venster wordt geplaatst.

Ook de pictogrammen in het eerste gedeelte van het start menu kunt u een stuk kleiner krijgen. Het start menu wordt hierdoor een stuk compacter. Uit het bovengenoemde venster opent u het tabblad Menu Start en vervolgens drukt u op de knop Aanpassen. Scroll iets naar beneden totdat u de optie Grote Pictogrammen gebruiken tegenkomt. Schakel het vinkje bij die optie uit, en de items in het eerste gedeelte van het start menu worden verkleind weergegeven.

Waardeer dit artikel:
|
Sukkel
Ik heb de stick met succes geformatee...
Hoi allemaal, Veel oplossingen voo...
hallo mijn vraag is als ik iemands pr...
Ik heb een heel ander probleem... Al...
Hallo, Ik krijg beneden in die balk ...
Klasse tip!!! Als je deze functie to...
...ods met geweld willen wat niet kan...
dat gaat dus mooi niet vandaar al die...
ik probeer nu al een aantalmalen vers...