Home > Windows 7 > Prijzen en upgrade-informatie Windows 7 bekend

Gerelateerde artikelen:

Prijzen en upgrade-informatie Windows 7 bekend
door Mark Gamble op donderdag, 25 juni 2009 14:06   
Windows%207%20compatibel.png

Microsoft heeft vandaag de verkoopprijzen vrijgegeven voor Windows 7. De volledige versies van Windows 7 worden even duur als Windows Vista toentertijd was, alleen Home Premium is - afhankelijk van de versie - goedkoper geworden. 

Wie vanaf morgen een nieuwe computer koopt waarop Windows Vista is geïnstalleerd, krijgt een speciale upgrade-voucher om gratis over te stappen naar Windows 7 als het product op 22 oktober verschijnt. Wie Windows 7 los in de winkel wil kopen, betaalt de prijs volgens het onderstaande overzicht.

De prijsinformatie voor Windows 7 (zonder Internet Explorer 8), is als volgt:

Windows 7 E

Uitvoering

Windows 7 E Advies verkoopprijs

Windows Vista Advies verkoopprijs*

Prijsverschil in €

Gereduceerde opwaardeer prijs

Home Premium

€119.99

€125.00

-€5.01 (-4%)

Professional

€285.00

€285.00

€0.00

Ultimate

€299.00

€299.00

€0.00

Volledige prijs

Home Premium

€199.99

€229.00

-€29.01 (-13%)

Professional

€309.00

€309.00

€0.00

Ultimate

€319.00

€319.00

€0.00

Zoals eerder gezegd, wordt de 'E'-versie zonder Internet Explorer 8 geleverd in Europa. Gebruikers kunnen niet kiezen voor een versie met Internet Explorer, zoals dat wel mogelijk was bij Windows XP, dat werd geleverd met of zonder Windows Media Player.

Het nadeel van Windows 7 zonder Internet Explorer, is dat het niet mogelijk is om een upgrade-versie van Windows 7 te installeren op een computer (bijvoorbeeld een met Windows XP of Vista) waarop al Internet Explorer 8 is geïnstalleerd. Gebruikers moeten dus van tevoren eerst IE8 verwijderen, dan zou het upgraden wel mogelijk moeten zijn.

reacties (31)
  • Rob Engel  - Upgrade van Vista naar Widows 7
    Mijns inziens een belachelijke 'upgrade' prijs voor gebruikers die met Windows Vista opgezadeld zijn. Ik koop voor mijn laptop nog liever een OEM versie Windows XP.
    Ik ben benieuwd hoelang deze prijs gehandhaafd blijft.
  • Jasper  - Opgezadeld?
    RE: Rob Engel

Waarom 'opgezadeld'? Vista is een heerlijk OS, sneller, betrouwbaarder en stabieler dan XP, beter compatible en makkelijker in gebruik. Met Win7 wordt dit alleen maar beter. Toevallig vd week de RC in mijn brievenbus gekregen van Microsoft, gelijk even ge
  • Content
    Ongeloofelijk dat ze die prijzen durven vragen, zeker na het debacle dat Vista heet en velen op kosten heeft gejaagd en met problemen heeft opgezadeld. En al helemaal als je bedenkt dat Linux helemaal gratis is en de nieuwste Mac OSX [qua functionaliteit uitgebreider dan de 'Ultimate' van Windows] maar 29 euri's kost... tegenover 319 voor W7 ultimate!!!!!
  • Bert  - Prijsstelling Windows Seven belachelijk
    De prijsstelling die wordt gehanteerd door Microsoft voor besturings systemen is belachelijk. Uiteraard ziet alles er iets gelikter uit en zijn er leuke nieuwigheden in Windows Seven. Maar als ik zie wat je gratis kunt verkrijgen (Linux varianten) en wat je betaalt voor een zeer stabiel en gebruikersvriendelijk OS als Mac OSX dan is dit een aanfluiting. Maar veel mensen zullen het wel weer kopen... We leren het ook nooit, de mensheid is als een kudde schapen naar de slachtbank. Niet kopen betekent dat het bedrijf geen omzet meer heeft. Dus weigeren te upgraden met z'n allen. Laat je niet afschrikken door out-of-support etc. van Windows XP. Het blijft echt wel werken. boycotten en dwingen de prijs te verlagen.
  • Chippie  - Prijs windows 7
    Gezien de problemen en traag zijn van vista, durven ze veel. Ik denk dat het overschakelen wordt naar een mac. zonder browser in Windows 7 wordt het ook niet echt een pleziertje. laat Windows 7 zich eerst maar bewijzen.
  • tonhe  - Mac, here I come
    Tja, hoelang kan je de wereld in de maling blijven nemen en daar mee wegkomen. Vista een heerlijk OS, lijkt me niet, een bak ellende, dat is het.
    Als systeembeheerder komt het bij mijn bedrijf er niet in, alles nog heerlijk op XP. Prive gaat het een Mac worden zodra mijn Vista laptop ontploft.
  • Robinair  - Prijs
    Ik wil niet veel zeggen, maar Linux is niet te begrijpen voor de computerleek, en de meerprijs van Mac OS X betaal je gewoon via de hardware, iets minder zichtbaar.

De prijzen zijn inderdaad weer eens duur, maar er zijn winkels in Nederland en Duitsland o.a. die de volledige versie voor rond de 100 euro aanbieden (legaal)... en dat voor een stukje software dat je elke dag gebruikt. Ik vind het wel meevallen dan.

Waarom iemand Ultimate zou willen is me een raadsel, daar veel van de extra's ook via gratis tools verkregen kunnen worden.
  • Ferry  - Windows7/Vista
    ik vind de prijzen voor Microsoft besturings systeem pure afzetterij, 100euro zou de regel moeten zijn gezien de ettelijk milioenen oplagen wereldwijd,dan nog te bedenken dat er toch weer dito bugs zullen optreden met update patches bij de vleet.
    t'ja ik ben ook met schrik aan een Linux distro begonnen met vallen en opstaan,toch ben ik nu in de wolken met diverse Ubuntu versie die zelfs op mijn oudste pc probleemloos draaien zonder crashen,en software is er voor alles een pakket te vinden...en gratis op de koop toe!
  • Arjan van Beek  - MAC OSX vs Windows 7
    Gisteren kocht ik de opvolger van MAC OSx Leopart. Dat is Mac OSx Snow Leopart. Daar zitten functies in die Windows 7 van verre overtreffen. En wat kost die upgrade ---->>> EUR 29,=
  • Ina  - Upgrade gratis maar krijg het niet
    Onlangs kocht ik een PC van Packard Bell met windows Vista erop. De melding bij de advertentie was die van een gratis upgrade naar windows 7. Dat trok mij wel aan en besloot daarom op de koop in te gaan.
    Ik naar de link die opgegeven was om je upgrade aan te vragen. Bleek mijn versie van Vista basic niet in aanmerking te komen. En dat stond er niet bij vermeld!!!! Toen ik de verkoper hier op aansprak (Chear.nl) kreeg ik te horen dat het klopte dat het niet voor mijn pc gold. Maar ze adverteren er wel mee!!!! Hoe kan ik ze er nu toch op aanspreken dat ze mij dit hebben beloofd in een dus misleidende advertentie? Ik vind het schandalig dat ze dit dan de klanten beloven.
  • Marc  - BELACHELIJK, die upgrade PRIJS!!
    Echt SUPERbelachelijk!!!
    oke, 120 euro vragen voor een upgrade vanaf Windows XP, niks mis mee.
    Maar om diezelfde prijs te vragen voor iemand die als 1 van de weinigen de stap gemaakt heef t om Windows Vista te gebruiken, gaat echt VEEL te ver! Zeker als je ziet dat Windows 7 pas echt de zaken goed aan pakt zoals ze in Vista eigenlijk al hadden moeten zijn!
    tuurlijk, een bedrag vragen voor een upgrade vanaf Vista is niets mis mee, maar 120!!!! euro??? dan zijn ze bij Microsoft toch echt helemaal gek geworden.
    En heb je de upgrade-prijzen wel eens vergeleken met de full-prijzen?? Dat slaat helemaal NERGENS op!! Heb je net een jaartje de duurste versie van Vista, de ultimate, kun je die upgraden voor het luttele bedrag van 299 euro!! terwijl een volledig nieuwe licentie 319 kost!!!!!

IK GA OVER ME NEK!!!! BAH
  • Rinz  - Upgrade prijs
    De upgrade prijs slaat inderdaad nergens op. Het prijsverschil voor Pro full of upgrade is absurd klein. Ik dacht dat ze Windows 7 groot op de markt wilden brengen? Zorg dan dat MKB hun OEM licenties tegen normale prijzen kunnen upgraden? Windows 7 is nu eenmaal zo'n beetje wat Vista had moeten zijn... MS, kijk even naar het upgrade succes van Snow Leopard?
  • Franz  - Win 7
    ik hoop dat de aankondiging van het familiepack door gaat, en dat ze daar een "fatsoenlijke" prijs voor vragen.
    Anders is Vista het laatste Microsoft OS wat ik heb aangeschaft (zat op de gekochte PC)
    Laatst vroeg een collega hoe het zat de upgrade naar Win 7, ik heb gezegt "wachten tot het geïnstalleerd wordt aangeboden", gezien het bovenstaande het goede antwoord. Bij DELL vertellen ze ook weinig over wanneer wel en wanneer niet te upgraden naar Win 7
  • Bart  - Ander OS ?
    Ze zeggen wel dat Win 7 klaar is, maar de problemen komen vaak achteraf. En wat de prijs betreft ook weer eens veel te duur van micro$$$oft. Ik wordt hier erg flauw van. Misschien eens tijd om rond te kijken naar een ander besturingsysteem.
  • Robert  - Windows 7 Ultimate 32 en 64 bits voor 99,00
    Of je gaat naar de lancering van Windows 7 op de TechNet_Live, betaalt de entreeprijs van 99 euro en krijgt aan het einde van de dag Windows 7 mee..... Ideetje?
  • stefan schinkel  - upgrade
    ik hbe in juni een laptop gekocht met vista home premium, en ik kan nu via de website van packerdbell en upgrade doen bij kosten staat er dan €14,95 verzend en verwerkings kosten
    komen er voor mij dan ook nog andre kosten bij of blijft het hierbij?
    mvg
    stefan schinkel
  • Redactie PC-Active  - Re: Upgrade
    Nee, u betaalt in dit geval alleen voor de verzendkosten en de administratieve kosten. Wel is € 14,95 wel wat aan de hoge kant, maar dat komt waarschijnlijk omdat Packard Bell een extern bedrijf heeft ingeschakeld om de Windows 7-versies te distribueren.
  • Leo  - W7 E
    W7 E zonder browser bestaat niet.
    Op de E versie worden een aantal browsers standard meegeleverd waar je een keuze uit kan maken. Hiermee is direct alles (slim) opgelost voor Europa.
  • Leo  - Visat versus W7
    Er is of komt ook een mogelijkheid om voor 79 Euro je Vista Premium om te zetten naar een Windows 7. Dit gehoord bij Microsoft op een trainingsdag afgelopen week. Maar ik zie het nog nergens.
  • Tole  - Upgrade
    Voor een upgrade komt er minimaal €10 aan zogenaamde administratiekosten bij en niet zoals aangekondigd de €14,95. Wat een stelletje rovers zeg!!!!Uiteindelijk moet ik toch €24,95 dokken.
  • Chris  - upgrade
    ik heb 24 juni een laptop gekocht met vista home premium, en ik kan nu via de website van sony een upgrade doen?
    of moet ik de volle mep betalen
  • Chris  - Upgrade
    ik heb in 24 juni een laptop gekocht, Sony Viao, met vista home premium, en ik kan nu via de
    website van sony en upgrade doen bij kosten staat er dan €14,95 verzend
    en verwerkings kosten

komen er voor mij dan ook nog andre kosten bij of blijft het hierbij?

mvg

Chris Steeghs
  • Glenn  - Upgrade
    Ik krijg mijn upgrade ook binnen. Kan deze upgrade alleen plaatsvinden op de PC die ik pas nieuw heb gekocht en waar de voucher inzat of kan ik deze ook op een andere PC installeren?
  • J-P  - upgrade
    Onlangs kocht ik een PC van Packard Bell met windows Vista erop.Upgrade naar W7 besteld.Niet gratis maar € 24,90.
    Nu 2 maanden later nog altijd niets ontvangen.Volgens Packard Bell zijn er leveringsproblemen.Heb nog altijd geen bankgegevens ontvangen om te kunnen betalen.Waarom nog legale software kopen?
  • Peter  - upgrade
    Ik ben al vanaf november bezig met acer de toegezegde upgrade te krijgen.
    Diverse toezeggingen gehad telefonisch maar nog steeds geen mogelijk tot betalen gehad.
    Dit was het laatste acer product wat hier in huis komt
  • anjo  - windows
    hallo mensen waarom koopen julie die windows via torrents haal je ze der zo af ik heb fiesta xp profesinol en windows 7 in verschilenden temas en ze doen het allenmaal gr anjo.
  • FT  - Upgrade
    Jongens waar zijn jullie aan begonnen, koop gewoon een MAC upgrade van leopard => snowleapard 29,- euro Waarom behoord Bill Gates tot de rijkste mensen (Een grote Oplichter) vandaar die prijzen zelf verrijking
  • schoolmeester  - Terug naar school
    @Anjo: ga eerst eens terug naar school en leer spellen.
  • anjo  - hoop dat dit duidelijk voor je is .
    hallo school meester ik kan niet beter schrijven en als je er probleemen mee hebt dan lees je er maar langs gr anjo.
  • j-w  - J-P
    Onlangs kocht ik een PC van Packerd Bell met windows Vista erop.Upgrade naar W7
    besteld.Niet gratis maar € 24,90.

waarom heb je in hemels naam een packed bell gekocht dat zijn is de dat zijn vaak spullen die niet met rekening is mee gehouden zon onderdeel aan kan.met alle ouden zooi die er over is van ander computers
  • Martin  - Gezeur
    Ongelooflijk dat mensen zeuren over de prijs, terwijl je hem bij je nieuwe laptop krijgt. En bij je oude laptop heb je windows Vista. Met een paar aanpassinkjes draait hij gewoon soepel en heb je windows 7 niet nodig.

Dus hou je geld, zeur niet en gebruik gewoon je computer met het OS, dat erbij hoort

Plaats reactie:

Anti-spamcode:
Voer de anti-spamcode in die in de afbeelding wordt weergegeven. Indien de tekens niet duidelijk zijn, klik dan eenmaal op de afbeelding voor een nieuwe weergave.

!joomlacomment 4.0 Copyright (C) 2009 Compojoom.com . All rights reserved."