Met € 1749,- is de Sparta R5e City Smart iets duurder dan de Muto, althans als je de versie met de accu met 300 Wh neemt.

Rob CoenraadsSparta 3


Hij is namelijk ook verkrijgbaar met een accu van 400 Wh (+ € 150,-) en 500 Wh (+ € 250,-). Het is heel comfortabel fietsen met deze e-bike: dankzij de achterwielmotor lijkt het of je een fijn duwtje in de rug krijgt met het fietsen, ook bij het opstarten. De trapondersteuning is ook fijn in heuvelachtig terrein. Bovendien merk je door de fijne zithouding bijna niet dat hij geen verende voorvork en zadelpen heeft. De R5e is tevens lekker stil door de directdrive in een gesloten kettingkast en versnellingsnaaf met 5 versnellingen. Weinig onderhoud dus.

Heel handig is de smart module: door de ingebouwde simkaart met bijbehorende app registreert de R5e o.a. je ritten en zie je waar je e-bike is, lekker veilig. Jammer genoeg kun je (nog?) niet kiezen uit meer kleuren.
Maar met alle pluspunten en ook de goede schijfremmen is de R5e een e-bike die echt aan te raden is.

Product:Sparta R5e

4 en half sterren 

PCA sterren 4 5 312Prijs: € 1749,- (300 Wh)
Pluspunten: 
* heel comfortabel
* lekker stil
* handigesmart module
Minpunten: 
* geen verende voorvork